Kochani Rodzice,
poniżej zamieszczam opis lekcji.
Tematem sobotnich zajęć były podróże. Lekcję rozpoczęłam ćwiczeniami oddechowymi. Po ostatnim badaniu wymowy postanowiłam trenować szczególnie głoski szumiące, syczące i "r". Takie wprowadzenie rozluźnia aparat mowy i kładzie nacisk na te głoski, z którymi dzieci mają problemy.
Właściwa część lekcji skupiła się wokół podróżowania. Dzieci opowiadały, gdzie były, jakie są ich marzenia związane z podróżowaniem. Rozdałam karteczki, na których znajdowało się pół rysunku. Zadaniem uczniów było dopasować pozostałą część (połączyć się w pary) i opowiedzieć, co obrazek przedstawia. Zadanie domowe: dorysować pozostałą część budowli charakterystycznej dla danego państwa.
Następnie zwróciłam uwagę na herb Polski. Dzieci pokolorowały rysunki, podpisały i wkleiły do zeszytów.
Przeczytaliśmy także wiersz Cz. Janczarskiego "Co to jest Polska". Dzieci opowiadały, czym dla nich jest Polska. Bardzo urzekły mnie ich wypowiedzi, z których wynikały same pozytywne emocje, ciepłe wspomnienia i rodzinne historie:)!
Zachęcam rodziców do wspólnego przeczytania z dziećmi tego wiersza. Poniżej wklejam tekst:
Cz. Janczarski "Co to jest Polska?"
- Co to jest Polska?- Spytał Jaś w przedszkolu. Polska- to wieś i las, i zboże w polu, i szosa, którą pędzi do miasta autobus, i samolot, co leci wysoko, nad tobą.
Polska- to miasto, strumień i rzeka, i komin fabryczny, co dymi z daleka, a nawet obłoki, gdy nad nami mkną. Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole? Tak- i przedszkole, i róża w ogrodzie i książka na stole.
Cieszę się, że do naszej grupy dołączył Adaś. Mam nadzieję, że chętnie będzie uczęszczał na zajęcia:)
Zapraszam na sobotnią lekcję. A co zaplanowałam? O tym w kolejnym poście!
Pozdrawiam, Ewelina
|
Nie jestem teraz pewna, ale wydaje mi się, że wspominał ogólnie rodzinę i przyrodę. Dzieci też nazywały członków rodziny (imiona, funkcje), wspominały polskie potrawy, nazwy ich miejscowości i odczucia związane z Polską. Było to takie bardzo proste, szczere i wzruszające:)
|